2010-05-05
 22:17:04

Matintag för V.17

Detta skulle jag egentligen lägga upp i söndags eller måndags medn det har inte blivit av riktigt. Hinner inte med allt jag vill och tänkt mig. Men det är iaf meningen att i framtiden ska jag lägga ut mitt matintag veckovis. Vikten går väl sådär. Lite för mycket sallad och grejer så det kommer nog bli ett plus den här veckan men vi får se.. Hade hoppast på ett bar denna vecka för jag har varit nere på en bra siffra men men.. Hoppas det går bättre med maten snart iaf.

V. 17
Måndag 26/4:
Frukost: 1 stekt ägg med tärnad falukorv mned hög kötthalt. Liiiite ketchup och beasås
Efterrätt: 1 glass magnum
Lunch: Grillad picknikbog från helgen med gurka, rödlök och bea
grädde, glass och jordgubbar
Middag: 3 korvskivor med lite ketchup

Tisdag 27/4:
Frukost: 1 stekt ägg med korv bea och lite ketchup
Lunch: Samma som ovan, kall i skolan
Middag: Köttfärs med stark krydda med gräddfil gurka och gratinerad svamp
Glass och grädde, Cola light

Onsdag 28/4:
Frukost: 1 stekt ägg med korv och lite ketchup och bea
Lunch: rester från gårdagens middag
Middag: kebabkött med sås och sallad, cola light

Torsdag 29/4:
Lunch: 1 stekt ägg med färs, champinjoner, lite ketchup och gräddfil
Middag: Köttfärslimpa med bacon broccoli och smör samt lite lingon

Fredag 30/4:
Frukost: Köttfärslimpa med broccoli, smör och lite ketchup
Lunch: Lax med sallad fetaost, gurka, skagen och romsås
Middag: Samma som lunchen
Jordgubbar med grädde och pucko
cola light, nötter och en babybell ost

Lördag 1/5:
Lunch: Lax från dagen innan
Middag: Samma som lunchen
Nötter i för stor mångd, två babybell, gurka, pucko
(huvudvärk!!)

Söndag 2/5:
Lunch: Rester från torsdagens middag
Middag: Grillad flintastek tror jaf det var med bea fetaost, sallad gurka lök
Två kulor glass, nötter, babybell ost


Ellen - ellastankar.blogg.se
PUBLICERAT: 2010-05-05, 22:52:00 | URL: http://ellastankar.blogg.se/

Svar: Tack själv =)



Ja visst är det sa, all inspiration är bra inspiration!



Far man fraga hur mycket du har kvar att ga ned? Jag har ca 30 kg till...sa det kommer ta sin lilla tid. Men det far det lov att göra, nagon gang kommer jag vara där.



kram


Ellen - ellastankar.blogg.se
PUBLICERAT: 2010-05-06, 21:06:01 | URL: http://ellastankar.blogg.se/

Svar: Ok jag förstar. Jag lag strax under 105 i mandags.Vill komma ner till ca 75. Det är lagom till min längd, om man ser det fran BMI sett. Sen far man väl se hur det känns när man väl är där.


Ellen - ellastankar.blogg.se
PUBLICERAT: 2010-05-06, 22:38:51 | URL: http://ellastankar.blogg.se/

Svar: Ja det har faktiskt varit lite trögt nu det sista, men hoppas att minskningen kommer igang ordentligt igen. Hoppas pa ett fint minus pa mandag.



Jag är 172 cm, du da?


Anna
PUBLICERAT: 2010-05-07, 01:11:23 | URL: http://annaflickan.blogg.se/

oj det var en del fusk där ja =/ hoppas det går bättre snart! :)


Ellen - ellastankar.blogg.se
PUBLICERAT: 2010-05-08, 13:58:09 | URL: http://ellastankar.blogg.se/

Svar: Ja ibland är det inte lätt när sambon köper hem godsaker. För mig har det faktiskt gatt bra det sista eftersom mitt sockerberoende har försvunnit (ja sa gott som). Det ligger kakor och chips i skapet som sambon har köpt men jag har lyckats lata bli dem. Rätt stolt över det ;-) Förr hade det aldrig gatt.



Ok men da är det ju en lagom vikt du satsar pa. Sa länge jag kommer under BMI 25, "normalviktig", sa blir jag glad =) Sen far man se hur det känns da, om man vill ga ner ett par kg till efter det.


Ellen - ellastankar.blogg.se
PUBLICERAT: 2010-05-11, 19:06:52 | URL: http://ellastankar.blogg.se/

Svar: Aha ok pa sa vis. Ja det är ju alltid bra att ha nagon som haller pa samtidigt sa man kan laga mat ihop och peppa varann =)

Ja riktigt skönt känns det! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: